30 mai 2012

Babyplagg

Det går da framover med det jeg har på pinnene. Men siden jeg har litt forskjellig liggende som jeg strikker og hekler på, går det litt tregt før noe er ferdig. Også har jeg en liten liste med ting jeg vil/ønsker/må strikke eller hekle. Må jo bruke opp noen rester også. Ikke bare kjøpe nytt garn. 

Så i mellomtiden tenkte jeg vise noen babyplagg i størrelsen 0-3 mnd fra de åra jeg har strikka. Det har jo skjedd at det har kommet noen nye verdensborgere. Og da er det veldig ofte at jeg finner fram pinner og babyull. Jeg syns nemlig det er litt gøy å strikke de små plagga. Det tar på en måte ikke så lang tid før plagget er ferdig.
Dette er et mønster jeg liker godt. Også er den enkel og grei. Fant mønsteret inne på GARNSTUDIO(link) sine sider.
 Det har også blitt noen fanainspirerte ullsett.
Det har også blitt moen små kjoler. Settet med kjole og jakke er i babybomull, men den hvite er i babyull.
Jeg fikk forespørsel om å lage babysett i voss mønster. Jeg likte mønsteret så godt at det blei slike ullsett til mine 2 små også. (lilla og brunt) Buksa virker stor siden den er ment til å passe hele første vintern. 
Da sistemann kom hadde jeg også genser nr 2 ferdig som blei en marius med rundfelling. Bjørnelua er heklet ut ifra bekkibjarnoll sin bamselue. (Men oppskrift til den lua ikke lenger på nett) Bare litt forandring på øreklaffene + at denne er en nyfødtlue.

3 kommentarer:

  1. Denne babykjolen falt veldig i smak og lurer på om det finnes mønster på den og eventuelt hvor

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisann. Oppskriften til den kjolen sto i et ukeblad. Mest sannsynlig våren 2009 eller høsten 2008. Det kan ha vært før også. Jeg veit ikke hvor gamle ukeblader min bestemor pleide å ha liggende framne. Hehe.

      Slett
  2. Denne babykjolen falt veldig i smak og lurer på om det finnes mønster på den og eventuelt hvor