18 juni 2012

Strikk igjen

Da var det blitt noen flere strikk til snuppa.

 Og selvfølgelig er det de som er sølv og rosa ho likte best. De som jeg syns blei mindre heldige, både utseende og fargesammensetning. Hehe 

Jeg har prøvd litt ulikt antall masker om "ringen", og må vell si at 10m er maks. Hvertfall på denne måten. De rosa som ho da liker er det 12m, og de syns jeg blei for avlange.

Kort fortalt så er dette gjort:
-Alle starter med magisk ring - ønsket antall fm om ringen + lm der strikken paserer- feste sammen med kjm.

-Blå blomst: 2lm - 2dobbelst i samme m(ikke i serie)- 2 lm og fm i neste m. Dette gjøres rundt.

- Sølv og rosa gjøres som på de LILLA, men med 12m om ringen og 5 og 3 lm. 

-Rosagult strikk: 8m om ringen. 
2 lm-1 st-2 lm og kjm (Hekles i samme m) - kjm i neste m- 2 lm - 1st - 2 lm og kjm. Gjentar seg hele veien.




3 kommentarer:

  1. Hei på deg:) da fant jeg jammen bloggen din;) Her ser jeg at jeg kan hente mye inspirasjon, du lager mye fint, noe jeg jo egentlig visste godt fra før:)) Artige hårstrikk, sånne vil jeg prøve meg på også:)

    Hilsen meg, Ingrid

    SvarSlett
  2. Der var du .:) Kikket på bloggen din, og den var fin. Du er jo skikkelig dreven, og har fått en skikkelig delikat side. Jeg kommer til å følge med på den. Du holder jo på med masse rart.

    SvarSlett
  3. Jammen det var hyggelig at du synes, takk takk:) velkommen som følger :))

    SvarSlett