29 juli 2012

Feriestrikk.. Enda en lue...

Ferien, eller sommeren for min del, er grei til småstrikk. Ting som ikke blir så varmt å ha i fanget. :) Mann min er veldig glad i merino ekstra fine garnet fra drops. for han er litt vell følsom på ulla. Og da det var salg på det garnet kjøpte jeg noen nøster. Hadde ikke de helt store planene for garnet, men men.... Sånn er det med mange garnkjøp etter det jeg veit. :) Det blir alltids brukt til noe!!


Men så prøvde mann min mi lue. Og lue i det garnet ville han også ha. Og heldigvis falt fargen på garnet jeg hadde liggende i smak. Og etter det jeg har sett så er flere herreluer i flettestrikk. Så tenkte det var greit, for da blir det litt mer "fastere" enn vanlig ribbestrikk.

Her også er det dobbelt ved øra. Jeg bare strikka det inn i ene omgangen hvor det var fletting. Det blei litt knot, men jeg fikk det til. Noen av maskene var felt på "innerdelen" slik at det ikke skulle bli for tjukt av masker.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar