06 juli 2012

Feriestrikk


Feriestrikk er vell egentlig synonymt med småstrikk. Så før jeg dro på ferie opp til svigers lagde jeg denne lua til meg selv. Lua er dobbel ved ørene så vinden må jobbe litt mer for å treffe ørene. Også er den strikket og heklet.



Og for å ha noe å holde på med i bilen opp til svigers i Trønderlagen startet jeg på en lik lue til snuppa. Lite ante jeg at bilen skulle stoppe på veien og vi måtte overnatte på hotell. Så hurra for kveld/nattkjøring med små unger og bilhavari. Alle advarsler dukka opp i displayet i bilen til slutt virka det til....  Men vi kom borti snille mennesker som ordna så det blei "smertefritt" for vår lille familie. :)

Jeg kom litt på vei med lua før det hele sa stopp. Og dagen etter vi var framme hos svigers var lua ferdig. Men å få tatt ordentlig bilde av ho var ikke lett nei. Ho var jo høyt og lavt og aldri i ro. Ho var jo helt i hundre hos bestemor og bestefar.


Men i motsetning til små sommerstrikk, så hadde jeg tatt med meg genseren jeg har starta på til meg selv. Tenkte det var grei kvelds-strikk etter ungane var lagt. Også skal restene brukes til ullbukse snuppa skal ha i barnehagen, så greit å bli ferdig om ikke altfor lenge. 

Jeg kom litt på vei. Fikk strikket de siste 3 cm før bolen skulle settes på vent, begge armene og begynt på rundfellinga før vi satte snuta hjemover igjen. Men genser er for stort arbeid å ha i bilen, så på hjemveien var det lue til mannen som var på pinnen. Den også dobbel ved ørene. Og den er fremdeles på pinnen. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar