30 september 2012

en Marius og traktor. :)

Så har jeg fått strikket en voksen mariusgenser. Det gikk egentlig ganske radig. Den falt i smak hos mottager. :) Ingenting er som å strikke til takknemlige mennesker. Og ikke minst til folk som virkelig bruker strikka plagg til det bare er "fillene" igjen.
Barna i det hjemmet skal få gensere til jul. Men siden de er så små at de ikke skjønner om gava kommer nå eller på julaften. Så er de avlevert alt. For ullgensere trengs jo også før jul. :) 
Tenkte først å strikke marius med rundfelling til dem. Men så er han eldste glad i traktorer. Tanken om en gråtass streifa meg også. Meeen syns det er greit med noe ensfarga strikk også. Greit å ha noe fingrene kan holde på med mens jeg ser på Grey's. Så da tok jeg heller og miksa mariusmønsteret med traktor. Fjernet hele stjerna og putta inn traktor mønster i stede.



 Lille gutten min prøver genseren til han minste. Må jo sjekke ut størrelsen, for den ser jo ut som den skal passe en meget breiskuldra unge når genseren ligger flatt.

Traktor mønsteret ligger HER

13 kommentarer:

  1. Kjempestilig :) Antar den falt i smak :) Har lagret lenke til mønsteret ditt, så blir det traktor neste gang jeg skal strikke til pjokk :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Den falt veldig i smak hos små og store. :) Kjekt med noen traktorer til pjokkane. :)

      Slett
  2. For noen nydelige gensre!!! Måtte lagre mønsteret. Tusen takk! :)

    SvarSlett
  3. Kjempe fine!
    Jeg falt helt for den med traktorer på, så de måtte jeg teste ut på en lue.
    Du kan se den på bloggen min nå :) - har linka videre til deg.

    Romjulsklem

    SvarSlett
    Svar
    1. Så fin lua blei! Jeg måtte jo inn og kikke. Likte også bloggen din godt. :)

      Slett
  4. Så fiiin!!!
    Morsomt at jeg satt for et par timer siden og tenkte at jeg må finne på noe Marius-traktor-aktig til min lille nevø til neste jul, og så sim-sala-bim! Så havnet jeg tilfeldigvis her via "Stinemor", og det helt uten å søke etter noe som helst! Hurra! Nå er siden din bokmerket hos meg! Tusen takk for inspirasjon! :)
    Ha en fin jul videre!!!
    Strikkeklem ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. Det er utrolig kjekt med internet. Man veit aldri hva som plutselig dukker opp. :)

      Slett
  5. kor flott - og gjett om bonden min må få seg lue da ;)

    takk for att du deler ;)

    flott blogg du har - eg kommer SÅ innom ein anna gang - snart ;)
    smil - monika

    SvarSlett
  6. så fin en genser! Har du brukt vanlig marius mønster bare?

    SvarSlett
    Svar
    1. ja det er vanlig marius jeg har brukt. Bare putta inn traktoren. :)

      Slett
  7. Hvilket garn og farger har du benyttet på disse nydelige mariusene. Har fått inn ønske om akkurat slike gensere. på forhånd takk.

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisann. Det beige på bunnfargen er smart garn. Men fargen er dessverre utgått. Det er lys beige med noen mørkere brun og svartspetter i. Jeg rekte opp en voksengenser som var altfor stor og som dermed ikke blei brukt. Så jeg har ikke noe fargenummer å vise til heller dessverre. Det brune er superwash garn fra europris og det grå er smartgarn det også. Restene fra den originale mariusen øverst i innlegget. Den originale mariusen er bare smartgarn. Som fremdeles er i salg.

      Hilsne Linda

      Slett