03 september 2012

Høst -lue

Snuppa har tidligere fått bomulls-lue og ull-lue etter DENNE oppskrifta fra drops.
Men jeg har hekla med pinne 3,5 og øka til 80 m. Jeg har brukt smart garn og nå drops sitt merino extra fine. Av bomullsgarnet var det rester uten magebelte, men tror det var tuva og mandarin classic. Noe i den gata der hvertfall. På ull-luene har jeg sløyfa den" tutten" på toppen.


Og endelig på lue nr 3 skjønte jeg at sluttborden skulle være i en og samme maske. Og da hadde jeg også skjønt hvordan dobbelstav egentlig skal hekles. Hehe. Man lærer så lenge man lever. :) Og jeg skal ikke skryte på meg at jeg er en dreven hekler akkurat.

Men snuppa har hele tiden klødd litt av lua i smartgarnet. Så jeg tenkte ho kunne få en ny lue i merino extra fine. Ho har brukt lua selv om den har klødd etterhvert. Da har vi bare tatt den av. Men kjedelig at den skal klø. Så denne her faller nok mer i smak. :)
Detalj, blomst med knapp.

2 kommentarer:

  1. fin blogg, kjempe fin håndarbied... må bare følge med bloggen din :)
    hilsen fra Aleksandra

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det. Bare koselig du vil følge bloggen. :)

      Slett