27 oktober 2012

Lue til snuppa.


Jeg hadde egentlig lagd LUE til snuppa. Men etter en gåtur sammen fant jeg jo fort ut at den var for vid i vrangborden. Jeg har ikke telling for hvor mange ganger vi dro opp lua fra øynene. Så da var det å finne fram heklepinnen, og så strikkepinnen, og lage ei ny lue til ho. Den forrige er rekt opp, og venter på å få ny form.

Snuppa var fornøyd med lua da ho skulle gå i barnehagen. Men vi fikk ikke trekt den helt ned. Ho skulle ut for å dra i barnehagen ja!! Og bilde skulle vi hvertfall IKKE ta. ikke engang for å kunne sende til "tante Nette." Så tante kunne se hvor fin jente ho var med nye lua si.
Jeg veit ikke helt om jeg tar omgangskifte på heklinga rektig. Men på bildet ser det jo enda værre ut enn hvordan det faktisk ser ut. Blitzen er ikke no snill der nei.
Lua er hekla, men med strikka "flettevrangbord" for å få den dobbel ved ørene. Føler vinden ikke slipper til så lett da. Lua matcher også en genser mamma har strikka til ho. 

Oppskrift ligger HER

6 kommentarer:

  1. Kjempefin lue på søt jente.. =)
    Min erfaring er at det blir mindre markant skille i overgangen mellom omgangene ved å ikke avslutte omgangene, men heller hekle i spiral, men tror ikke noen ser d in real life, blitsen er ofte slem..
    Anna=)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. Jeg pleier vanligvis bare å hekle rundt og rundt. Hekla litt etter bekki bjarnoll sine oppskrifter, og der er det spiralvarianten. Men tenkte å prøve ut å koble sammen med kjm og så en lm for å se. Men liker best spiralmåten ser jeg. Jeg blei en erfaring rikere hvertfall. :)

      Slett
  2. Den var kjempefin, og varmer sikkert godt på ørene :)

    SvarSlett
  3. Den var kjempefin!! Gøy med hekling og strikk sammen! God ide!! Ser ut som om den sitter veldig godt på!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. Ja den sitter veldig godt etter det jeg har sett av bruken.

      Slett