14 oktober 2012

PARIS

Det er ikke ofte jeg setter mine bein utenfor Norges grenser, men nå har det skjedd. :) Og det var ikke bare en tur over til Sverige. Ikke at det er ofte heller da men. 
Vi tok turen til Paris!! Ungane fikk ferie hos mine foreldre. Reine Paris for dem det. :)


Vi var ikke så heldig med været, men fikk en dag med sol. Vi slapp heldigvis masse regn. Det kom som regel på kvelden, og da var vi på rommet. Beina trang nemlig en pause da etter å ha trava Paris på kryss og tvers. 
 Og utsikten vi hadde fra rommet var enorm..... Hehe
Men hva gjør vell det når kveldsmaten var dette. Og ja, vi hadde vært innom disney store den dagen.
 Og litt ulike ting fikk følge oss hjem. Som denne myke karen. Den ligger nå i skapet og venter på julaften. :)

Vi var innom litt forskjellige steder. Blant annet akvariet som var et steinkast fra Eiffeltårnet.
Triumfbuen var vi også bortom, men vi tok ikke turen opp. Egentlig bare Eiffeltårnet vi var oppe i. Men bare til 2. etasje, siden toppen lå i tåka den dagen vi tok turen opp.
Vi var blant annet i dom des invalides (eller hvordan det skrives)
Det er hvertfall der Napoleon ligger.
En ting som facinerte meg i Paris var kjørekulturen. Det var bare å kjøre på, tute, bremse og ture frem. Og trafikklys var tydeligvis mest bare en pekepinne for noen om hva de kunne gjøre. Og midt i det der så sykla folk!! Det tror jeg ikke jeg hadde begitt meg ut på der gitt.
Det skjer jo når man er ute på tur at man må en tur på do. Og denne doen her syns jeg hadde en litt fiffi tapet. Så jeg måtte bare ta fram telefonen og knipse bilde. :) 
Men som sagt, så var vi inne for å pleie slitne føtter på kvelden. Da kunne jo strikkepinnen tas fram. Og denne bøffen i merino extra fine blei ferdig i løpet av turen. Ikke noe hokkus-pokkus der. 120m, pinne 3,5. 1 omg vr, 1 omg r før 2r-2vr i ønsket lengde. 1 omg r, 1 omg vr før felling i rettmasker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar