20 oktober 2012

Pjona og tova votter

Jeg har prøvd meg på pjona og tova votter med ribb i superwash garn. Og det funka fint det. :) 
Snuppa ville nemlig ha roooosa votter. Så da valgte ho garn fra "garnlageret" mitt. Vottene er til den kommende 3 åringen min. Og dem passer nok neste vinter også (håper jeg :D)
Vottene skal være med i PINNEKROKENS utfordring for oktober. -Tema høst.
De tova vottene er fra eget hode etter å ha kikka på rød/blånissevotter fra det første mønsteret som kom. Garn som er brukt på vottene er fritidsgarn og artic. Smart og merino extra fine på ribben. 
Snuppa var fornøyd med de rooosa vottene sine. :) 



Mønster på de pjona vottene er fra eget hode med inspirasjon fra PJONICA sin oppskrift. (Ligger unner "design" i venstre kolonne, votter og lue til voksen) Men jeg feller som jeg føler for. Det skal visst være ulikt i forhold til om du går i fremre eller bakre ledd. Andre varianter av pjona votter ligger HER.
Jeg hadde tydeligvis ikke vært flink nok når jeg gjorde vottene loddne inni. For snuppa fant fram neglbørsten og votter. Nye og "gamle". Men først må vottene vrenges før neglbørsten kan brukes.
Vottene må bli gode og loddne inni så de varmer godt, mamma!!





6 kommentarer:

  1. Disse vottene var jo bare helt nydelige! Må vel kanskje lære meg teknikken en dag...;)

    SvarSlett
  2. Takk for det. Det er veldig enkelt egentlig. :)

    SvarSlett
  3. Fantastisk mye fint på bloggen din!

    SvarSlett
  4. Så fine votter! Har prøvd meg litt på pjoning, men ser jo at jeg må prøve mer ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det. Bare å prøve. Det er ikke vanskelig bare man kan luftmasker og kjedemasker.

      Slett