17 oktober 2012

Vest... og en kjole

Det går jo mot litt kjøligere tider. Og ikke minst litt mer selskapelige tider. Hvertfall her. Bursdager for ungane og jul. Så da tenkte jeg han lille go'klompen trengte en vest. Og hva passa vell bedre enn at den blei ferdig på 11 mnd dagen hans. :) 
Vesten er også mitt bidrag til PINNEKROKENS utfordring for oktober. -Tema høst.  
Mønsteret jeg har brukt er fra sandnesgarn. SISU barn 1201 1-12 år. Modell nr 5. Men jeg har ikke brukt originalgarnet. Jeg hadde annet tynnere garn liggende. Fiffi, akryl (ikke favoritt, men kan jo ikke kaste garn jeg har fått) pinne 2,5.  Så det passa fint siden jeg ville ha vesten litt mindre enn 2 år. Også bare korta jeg inn 2 cm på lengda.

Tanken bak er også at den skal matche snuppa sin hjertekjole. Samme grønnfargen. Jeg satser på at den fremdeles passer. Bare litt kortere. :) En ny en er på pinnen uansett. Men den er ikke prioritert, så den tar det laaaaang tid før er ferdig.

3 kommentarer:

  1. For en herlig grønnfarge, og en skjønn gutt som tydelig var fornøyd ;)

    Takk for bidraget til Pinnekrokens høstutfordring!

    Hilsen Eirin
    -Pinnekroken-

    SvarSlett