20 november 2012

Pulsvanter

Jupp. Jeg fikk jobben med å strikke pulsvanter med fingre for mamma. Enda mamma strikker så pinnene blir mer enn varme sjøl. Men sånn småpussel som fingrene er ikke mamma så glad i tror jeg. Eller det at ho ikke hadde noe mønster på noe sånt.
Ei mamma jobber sammen med skal få dem i julegave. En liten oppmerksomhet. :) Det blir nemlig litt kjølig innenfor hanskene de bruker når dem står og pakker pølser. Så får vi håpe fruen blir fornøyd med dem. Og at lengden på fingrene er passe og ikke klomper seg inni hanskene. Det vil jo bare tiden vise.
Jeg syns sjøl de sitter veldig bra på det lille jeg har prøvd dem på.
Jeg har gått ut i fra DENNE oppskrifta på garnstudio sine sider. Og garnet er fabel. Men siden jeg har ribb på fingrene har jeg noen flere masker der. Og jeg korta inn ribben i starten, for jeg syns 15 cm ribb var alt for langt.

1 kommentar:

  1. Så flotte og fine pulsvanter :) Sikkert gode og varme og ha på.
    Ønsker deg en fin dag videre :)

    SvarSlett