25 desember 2012

Jippi!!!

Jeg rakk det!!! 

Her i huset var vi så heldig at alle sammen blei slått ut i 14 dager/3 uker av ulik sjukdom om hverandre. Så hurra for det....

Jeg hadde 3 prosjekter som måtte bli ferdig til jul. Så det passa dårlig å være sjuk. Jeg hadde påbegynt en ullbukse i 4 år. Måtte også ha en lik i 1 år. Også ei lue som jeg bare hadde en liten snutt fra "ut i naturen" å gå etter. Så der ante jeg egentlig ikke helt hvordan jeg skulle gjøre alt. Lua måtte jeg rekke opp ganske mye av, for jeg syns den blei for trang. Men jaggu har jeg ikke blitt ferdig med alt. :)


Buksene har jeg ikke fått tatt bilde av før snuppa og jeg pakka dem inn en ettermiddag. Men de er lik denne her. Bare fargene matcher DISSE genserne med traktor på. Samme bunnfarge og nedre del av mariusmønsteret i brunt nederst på beinet.
Lua blei slik. Et hjortedyr av et slag. Jeg tenker reinsdyr. Om jeg fikk tegnet det av helt rett veit jeg ikke. Men jeg hadde filmvisning på helskjerm og mitt zoom program påslått. Så jeg prøvde etter beste evne og fange opp dyret som var på lua. :)

Lua er også mitt bidrag til PINNEKROKENS  utfordring for desember- stemning.  For jeg får litt julestemning av de reinsdyra som springer rundt (og rundt). Oppskrift er etter eget hode ut ifra det jeg kunne fange opp på "ut i naturen". Garnet er "rubin". 104 masker pinne 3 på rullinga og 117 masker pinne 3,5 på mønsteret.

5 kommentarer:

  1. Så flink du har vært da, til å rekke alt på tross av sykdom og opprekk. :) Regner med gavene falt i smak? :)
    Fortsatt god jul :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Gavene falt i smak!! Fikk sms om det. Jeg var veldig fornøyd selv også at jeg rakk det før jul. Fortsatt god jul!

      Slett
  2. Godt du rakk det da:o) Vært litt "småtteri" her også, er jo så mye som går... passer alltid dårlig å bli sjuk, men særlig sånn rett oppunder jul.

    Håper dere er friske og raske igjen. God Jul fortsatt :o)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja vi tok et realt røsk!!! Tenner på han minste og øreverk på ho eldste i tillegg. Hurra!!! Heldigvis blei vi ferdig før vi var hos svigers og feira jul! Fortsatt god jul!

      Slett
  3. Så bra at du rakk det. Håper dere er friske og raske igjen. Lua ble jo kjempefin, og definitivt et hjortedyr du har klart å fange der.

    Takk for bidraget til Pinnekrokens desemberutfordring Stemning!

    Hilsen Eirin
    -Pinnekroken-

    SvarSlett