07 januar 2013

Tova votter

Før jul ringte pappa og lurte på om jeg ikke kunne lage noen nye tova votter til han. De gamle var slitt ut. Men han ville gjerne ha 2 par. Og det er jo greit det. Så får vi håpe han blir fornøyd og sliter ut disse også. :)
Det første paret blei ferdig i romjula. Og vottene ser jo enorme ut før toving! Hadde jeg ikke hatt tommelen der tommelen skal være hadde vottene rekt meg til albuen nesten. 
Men heldigvis kryper de en del i vask. Jeg måtte tove disse 2 ganger før jeg fikk rett lengde. 40 grader var ikke nok. Det er nesten like spennende hver gang hvordan garnet tover. Jeg syns det varierer veldig. Ikke bare fra produsent til produsent, men også fra farge til farge og parti til parti.
Mamma kom bare med grønt garn. Men snuppa syns Bess skulle ha rosa votter... Så da tok jeg inn en liten stripe rosa slik at dem ikke blandes. Det ses jo nesten ikke etter tovinga, men vottene kan hvertfall skilles fra hverandre med den lille stripa. Noe som er kjekt siden jeg har laga det ene paret litt smalere enn det andre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar