28 april 2013

En liten genser

En liten genser til en ny verdensborger :)  
Denne gangen er det merino extra fine garnet jeg har brukt. Det garnet er jo så mykt og godt. Så da håper jeg garnvalg og genser faller i smak hos både babyen og foreldrene. :)
Jeg hadde et nøste med grønn og lysere grønn. Ca et halvt nøste av hvit og svart. Og noen mindre rester av brun og mørk blå. Siden jeg fryktet det kunne bli akkurat litt lite garn tok jeg med en bitte liten rest lilla også. :) Genseren er i størrelse 6-9 mnd.
Jeg har valgt å ha "vrangsiden" ut på denne genseren, for da blir det litt mer spennende med striper. Jeg har strikka genseren med innsiden ut. Jeg gidder jo ikke sitte strikke vrangmasker når det kan gjøres så enkelt. Jeg måtte bare huske å snu arbeidet etter vrangborden siden jeg strikker med vridde rettmasker der.
Genseren er ulik foran og bak etter deling til armene. Og armene er heller ikke like. Hvem farge som skulle komme etter hverandre blei avgjort med terning for det meste. Jeg er nemlig ikke noe god på å velge tilfeldig. :) 

2 kommentarer: