18 april 2013

Hurra!!

"Hurra for mamma"
I disse dager har jeg bursdag. Og det feires med at snuppelura endelig fikk ny strikket kjole. Den har det nesten tatt et år før blei ferdig. Det kom jo hele tiden noe annet som sneik i "køen". Men tenkte den skulle være ferdig til familieselskapet i helga. Og det klarte jeg.
Snuppa selv var glad da kjolen var ferdig. Ho har sirkla rundt meg i flere dager mens jeg har sydd på blomster og hjerter. Så da kjolen var helt ferdig da ho kom hjem fra barnehagen skulle den prøves med en gang.

Mønsteret hadde jeg egentlig skrivd ned da den grønne kjolen var ferdig. Og da jeg lagra for siste gang så tenkte jeg at "den skriver jeg ut i mårra...." Men dagen etter gikk dataen min i svart og alt arbeide der var borte. Noe som irriterte meg i flere dager etterpå. Hehe. Så foreløbig så står det bare notater i en bok. Men vurderer å legge det ut her når jeg får skrivd det inn på dataen.

Snuppa har en lik kjole i andre farger fra tidligere, og den har vi brukt mye. Ja, den blei ferdig rett før julefeiring. :) Men nå begynner den å bli mer som en tunika til ho. Men jeg syns garnet har holdt seg overraskende godt. Jeg har brukt et garn som heter "fiffi" fra Jakobsdals - et akrylgarn. Jeg fikk jo en hel haug av det garnet da jeg fikk en søppelsekk med garn for flere år siden. Og noe må det brukes til.
Hjertene er fra BEKKIBJARNOLL(link). Jeg har sydd på perler for å pynte kjolene mer. De røde perlene er sydd fast med sytråd, men overraskende nok så er det bare 1 perle som har falt av under bruk. Jeg hadde egentlig kjøpt andre perler til den brune kjolen, men de delte seg i 2 hele tiden. Hullet var jo kjempe lite. Så jeg måtte finne beste alternativ her i sentrum. Så da blei det "barne-perlene" i et skrin. Men de har overlevd første tur i vaskemaskinen. Og de er sydd fast med garnet jeg strikket med, så der ryker vell perla før tråden slites.

2 kommentarer:

  1. Nydelig kjole. Kos flink du er. Fin blogg du har. jeg la meg til som følger her hos deg.
    klem

    SvarSlett