03 mai 2013

Rillekjole

En ny rillekjole, eller tunika om du vil, har kommi ut fra pinnene. Jeg veit ikke helt ennå om den blir værende her eller gitt i gave. Men uansett passer den til snuppa, og ho prøvde den villig.
 Men ho er bare littegrann opptatt med brettet også....


 Garnet som er brukt er dobbel tråd av jakobsdals fiffi garn. Nå nærmer det seg slutten på det garnet som jeg har hatt liggende. :) Jeg har også hatt inn glittertråd.
Bak har jeg satt inn knapper for jeg var redd den kunne bli for trang i halsen. Men knappene er mer til pynt, for snuppa får den over hodet uten å åpne dem.
Første gang jeg lagde denne rillekjolen var snuppa bare liten baby nesten. Og da brukte jeg opp restegarn av gjestal bomullsport.
Jeg likte passformen på kjolen ganske godt. Så da ho blei litt større lagde jeg en til. Men da i mandarin. Den blei brukt helt til den var for kort til å kalles tunika.
 Oppskrifta til rillekjolen/tunikaen kommer i eget innlegg. Og finnes HER(link)

2 kommentarer:

  1. Ble veldig fin da! :) hvor har du finni knappene? De var tøffe! :) -kathrine-

    SvarSlett
  2. Takker. Knappene fant jeg inne på etsy for ett års tid siden. :)

    SvarSlett