14 juli 2013

Vanter til meg.

Jeg føler det er litt tørke innpå bloggen her nå. Grunnen er nok at jeg har alt for mye på gang samtidig. Jeg tar med meg det strikketøyet som er mest hendig når ungane er ute og leker. Også er det jo ferie, så strikketøyet har litt ferie det også i varmen.

Men et par vanter til meg har blitt ferdig. Egentlig strikket jeg tilsammen 3 vanter, men måtte rekke opp. For da jeg veide første vante sa bakevekta "tjuefem gram" og bare "tjue gram" på gjenværende garn. Da var det jo bare å rekke opp og gjøre vrangborden litt kortere på lengda og håpe det blei nok garn. 
Det var veldig kjekt å kunne strikke fingrene med magic loop. Og noen steder 2 fingre samtidig. :)
Tomlene blei også strikket samtidig. I forhold til om jeg hadde nok garn. Hvis ikke måtte tommeltuppen bli i en annen farge. Det var ikke akkurat mye garn jeg hadde igjen til tomlene.
 Men det holdt. Ikke mange cm som var igjen heller. Noen ganger går ting min vei. :)
Og de passer veldig bra. Skulle jeg gått med vantene uten noe jakke utenfor er nok vrangborden noe kort, men med jakke utenfor som "holder igjen" litt funker det fint. Mønsteret er fra DROPS(link) Jeg har brukt garnet fabel som det står, men jeg har ikke fulgt oppskrifta til punkt og prikke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar