13 august 2013

Enda en traktor

 Tidligere i sommer var en traktorgenser med matchende bukse ferdig. Men siden det skulle være en barselgave har det ikke blitt vist før. Greit at gaven er mottatt først syns jeg. Også var jeg jo så heldig at vaskemaskin gnagde på genseren da jeg vaska den, og røyk av 2 tråder. Men heldigvis har jeg fått nestet det sammen. Hullet var i front også for all del.
Alt utenom selve traktoren er mariusgenser med rundfelling. Oppskrifta står i et barnehefte jeg har fra sandnes garn. Traktoren ligger det mønster på HER(link). Tanken var at ullsettet skulle bli i størrelse 6 mnd, men den har blitt mer 6 -9 mnd. Men jeg håper den vil passe ungen i rette årstid forde. Størrelse til unger er så vanskelig syns jeg. De er jo så ulike i starten.
Buksa er også etter oppskrift fra samme hefte. Men jeg la inn mønster nede på beina. Vrangborden er tenkt skal brettes dobbel for så å brettes ned så buksa varer lenger. Garnet som er brukt er babyull fra dale og babygarn fra rauma.

2 kommentarer:

  1. Kor fin dress du har laga. nydelig.Veldig koselig med traktoren da.
    Klem

    SvarSlett
  2. Veldig fint sett du har strikket! Jeg har lyst til å strikke slik traktor-genser jeg også, men spørs når jeg kommer så langt ned på lista mi :)

    SvarSlett