08 august 2013

Kluter

Hjemmestrikka kluter i bomull er jo så supre å bruke!! Så da jeg trang en liten pause fra marius genseren med rundfelling falt valget på å lage kluter. Og heldige meg hadde akkurat vært på søstrene grene og kjøpt bomullsgarn. Og det blir ikke siste gang jeg kjøper det garnet. :) Så godt garn å strikke med!

Men klutene blei ikke værende i huset. Bare en 3. klut i perlestrikk som blei ferdig etter besøket som er igjen her. Klutene blei gitt bort sammen med andre småting til ei venninne som flytter i eget hus nå. Siden jeg aldri har vært i det huset før blei innflyttingsgava enkel. Dumt å komme med noe som overhode ikke står i stil med resten.
Den grønne kluten er strikket, mens den blå er heklet. Jeg tror strikketeknikken heter kurvstrikk. Men jeg er ikke sikker. Oppskrift på kluten ligger HER(link)

Den hekla kluten er staver som er heklet rundt stavene fra forrige rad. 3 og 3 staver hvor man går fra framsiden eller baksiden. (Og for de som henger seg opp i det, ja jeg veit kluten er med "vrangsiden" fram)

2 kommentarer: