08 september 2013

Hullgenser

Tidligere i vår/sommer så jeg noen hadde heklet hullgenser inne på strikkesida på facebook. Og da måtte jeg skrive ned i boka mi at det måtte jeg prøve. Genser til meg ville vært evighetsprosjekt, så valget falt på snuppa. Ho trenger alltids gensere å ha i barnehagen. :)
Da jeg kikket i garnlageret mitt for å rydde litt fant 5 nøster av no franskt heklegarn. Typen med gullfarget lapp inni rullen med bokstavene RBC på. Det var garn som fulgte med da jeg fikk en søppelsekk med ymse garn. Fargene gull og mursteinsrød ga jeg til barnehagen sammen med noe annet garn jeg ikke kommer til å få brukt. Akkurat det lilla kunne jeg jo prøve hekle hullgenseren til snuppa av. Så fikk jeg brukt noe av det garnet som ligger her. Og det funka egentlig ganske greit. Og snuppa er fornøyd. :) 
Jeg har strikket vrangbord på bolen, nede på ermene og i halsen. Genseren er heklet frem og tilbake med framstykke og bakstykke. Armene er heklet fra skulder og ned. Og på siste omgang heklet jeg fast vrangborden. Det funket egentlig veldig greit. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar