16 oktober 2013

Elfitunika

En Vennebyen genser har blitt til. En Elfitunika. 
Genseren er strikka etter dalegarn sitt mønster fra serien "Vennebyen". Men jeg har ikke kunne følge pinnestørelsen. Da hadde genseren hatt plass til 2 unger i samme genser. Jeg har brukt maskeantall til 2 år på pinne 3 og 3,5 og lengdene til 4 år, men ermene er lenger. For at ermene ikke skal skli utpå hånda så lett har jeg putta inn et breit strikk som kan reguleres. Jeg har også strikka bærestykket fram og tilbake for å slippe symaskinmontering av ermene.

Dette er også et bidrag til PINNEKROKENS UTFORDRING(link) for oktober - Noe som varmer. 

Jada, bildene er tatt på morgenen før vi er kledd for dagen. Jeg vasker nemlig  alltid plagg før jeg leverer dem fra meg. Og jeg måtte jo rekke å få genseren tørr før jeg traff rette eier. Så da måtte fotografering skje når vi sto opp. :)

Jenta som skal ha genser-tunikaen er størelsemessig midt imellom mine barn. Siden genseren er for stor til minsten og akkurat passe til ho eldste, håper jeg å ha treffi rett til snuppa som skal få plagget i gave.


4 kommentarer:

  1. Nydelig genser og litt av en jobb:)

    SvarSlett
    Svar
    1. takk for det. ja det var litt jobb med den. Men genseren blei fin til slutt. :)

      Slett
  2. Så stilig da. Alle barn liker jo vennebyen.
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja vennebyen fenger. Ungane mine har ikke sett det annet enn i sommer. De er nemlig ikke oppe tidlig nok for å se det i helgene. Men ho eldste snakker om serien ennå og ønsker seg veldig en elfitunika selv.

      Slett