20 november 2013

Ei lue igjen

Snuppa fikk DENNE LUA(link) forrige vinter. Den passer denne vinteren også, men blir noe kort i nakken om ho har håret i  hestehale. Så jeg lagde en ny en til ho. Ønsket var lilla garn. Men jeg tenkte å få brukt opp noe karisma garn jeg hadde liggende, så da blei det brun lue med lilla brettekant. Og lua er mer enn godkjent av snuppa sjøl. Det er den ho vil ha på for tiden.
Jeg gikk ut ifra oppskrifta som ER I DETTE INNLEGGET(link). Størelse 2-4 år. Lua blei større i omkrets enn sist jeg lagde den ettersom jeg brukte karisma, jeg gjorde også lua lenger enn det står i oppskrifta. Siden snuppa klør litt i panna av karisma garnet har jeg byttet til merino extra fine de siste cm før lua har full lengde. Da blei lua litt smalere nederst også. :) Men med litt tykkere garn som nå føler jeg at øreklaffene kunne vært flyttet 2 masker lenger mot nakken. :) På brettekanten har jeg brukt daisy strikk. For meg så trekker arbeidet seg sammen med daisy, så jeg økte antall masker på første omgang med daisy og reduserte maskeantallet igjen etter siste daisy rad før jeg felte av.

2 kommentarer:

  1. Kjempeflott lue til den skjønne prinsessa di! Dere må ha en herlig helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det. God helg til deg og dine også.

      Slett