13 november 2013

ønsker oppfylt

Pappa trang i våres flere tova sokker. Han bruker dem jo i støvler ute og som tøfler inne. De brukes derfor mye og godt. Og nesten året rundt kan det virke til.
Dette paret her fikk pappa i mai. Da var det tova sokkerparet han hadde på seg mer enn bare litt luftig. Der var det full trekk på helen vil jeg si. Hehe. Planen var egentlig at han skulle få et par til snart, men sånn blei det ikke. Det var jo så mye annet morsomt å strikke på. :)
Men så i slutten av oktober kom pappa så fint å sa ifra at han trang nye sokker snart. De forrige var bynt å bli tynnslitte på helen. Og grei som jeg er mot pappa la jeg alt til side og strikka noen nye til han. :)

Oppskrifta som er brukt er DENNE HER(link) Jeg var allerede i "marius modus" og la inn litt marius mønster på skaftet på sokkene. Jeg har blitt klok av SKADE FRA TIDLIGERE ERFARING(link) at fritidsgarn tover ikke fult så mye som artic (Europris garn). Og det gir merkbart utslag på litt større plagg som sokk, enn på votter. Det rødmelerte garnet er fritidsgarn og det grønne er artic. Så da satser jeg på å ha treffi rett igjen på størelse. Jeg prøvde også å forsterke helen litt denne gangen ved å strikke inn heftetråd som brukes til bokbinding. En sterk tynn tråd.  Men om det har noe for seg vil jo tiden vise.

Dette er også mitt bidrag til PINNEKROKENS UTFORDRING for november. - sakte strikk , strikkekveld på tv.. For disse var i gang da. Ikke at jeg så alt av strikkekvelden til NRK. Men jeg var innom titt og ofte.

2 kommentarer:

  1. Så flotte sokker du har laget. Likte særlig godt de grønne, for jeg elsker farger. Og de er sikkert utrolig gode og varme :o)

    SvarSlett
  2. Takk for det. Pappa var også fornøyd med de grønne. De varmer godt syns jeg. Jeg bruker noen sånne som tøfler selv. :)

    SvarSlett