30 desember 2013

snurreskjerf med virr

Jeg fikk spørsmål fra ei dame for et års tid siden om å strikke et snurreskjerf som skulle likne et skjerf ho alt hadde, men i annen farge. Etter å ha sett snurreskjerfet hennes så dreide det som om perlestrikk. 1 rett 1 vrang. Jeg hadde fra tidligere sett et snurreskjerf inne hos MARTE HELGETUN(link) som passet til beskrivelsen. "Perlestrikket lang hals med snurr" heter den. Så jeg gikk ut ifra den oppskrifta, men brukte alpaca garnet fra drops. Jeg har aldri brukt alpaca garn før, men en gang må jo være den første. :)

Skjerfet gikk greit å strikke, men det var ganske tungvint etterhvert med den virren på arbeidet. Virren måtte jo flyttes hele tiden som man strikka framover. Og 1 rett, 1 vrang var ganske kjedelig å strikke mot slutten også. men jeg blei da ferdig til slutt. .. . .. . ..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar