03 januar 2014

"Løpende hund"

Lillemann har trengt nytt ullsett lenge, men det har havnet bak i køen hele tia. Jeg hadde egentlig tenkt på marius-sett til han i blå og oransje.Muligens med traktor på. Men nå har det vært så veldig mye marius i det siste, så jeg ville prøve noe annet. Inne på gruppa "strikkesia" på facebook har jeg sett en voksengenser som kalles "løpende hund". En variant av nordlandskofta i rundfelling. Den genseren er kjempefin syns jeg. Mønster til vanlig nordlandkofte har jeg. Jeg brukte voksenvarianten som innspirasjon og bare minsket de fleste av bordene på høyda. Siden genseren er til en liten gutt må det forminskes litt. Også brukte jeg fellinga til mariusgenseren som utgangspunkt, men justert så det passet maskeantallet på mønsteret jeg putta inn. Jeg beholdt fargene jeg hadde valgt- blå og oransje. Jeg trang bare litt innslag av hvit som farge nr 3.


 
Lillemann var rustet for barnehagen etter juleferien. Men å få tatt bilde av han var ikke så lett. Han skulle bare tulle og tøyse og helst være på min side av kamera. :)

Garnet som er brukt er trysil superwash på pinne 3 og 3,5. 
Genser er det maskeantall til marius med rundfelling 2 år og lengdene til 4 år, armene muligens lenger. Jeg har ikke boka foran meg. Buksa er en egen variant av ulike oppskrifter. Jeg putta bare inn litt mønster nederst på beina.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar