17 februar 2014

En variant av Elfi tunikaen.

Snuppa mi syns ELFI-TUNIKAEN(link) jeg strikket tidligere var veldig fin. Men den var til en annen jente. Så snuppa har sag ho også ønsker seg en sånn Elfi genser.  Men ho har veldig mange ullgensere. Ho trenger ikke en ullgenser til. Jeg liker nemlig å få brukt det som er, og ikke ha dårlig samvittighet for at jeg ikke får brukt alt før det er vokst ut av. Det er jo tross alt litt jobb bak et strikka plagg. 

Så istede har jeg strikket en bomullsgenser med Elfi på til ho. Enda jeg ikke liker å strikke bomullsgensere. Jeg syns det ikke blir jevnt og halsen er lett for at blir slaskete og store siden bomull er fint lite elastisk. Og det er jo en fordel at hodet får plass i halsåpninga. Ja jeg veit jeg kan sette i knapp, ha splitt bak osv. Men det blei det ikke her. :)


Jeg har ikke fulgt noen oppskrift annet en selve Elfi fra Vennebyen heftet. (dale garn) Jeg har strikka rundt og rundt, men den gråe tråden til Elfi går frem og tilbake. Blomstene er sydd på etterpå på "frihånd". Jeg har brukt søstrene grene bomuldsgarn og pinne 3. Det var ei fornøyd jente som stilte opp for fotografering med genseren på. :)

4 kommentarer:

  1. ÅÅÅÅÅÅÅååååååå så fin den ble - hærlige farger. Jeg strikker masse i bommul, det er en lur ide å alltid strikke det på trepinner og gjerne en pinnestørrelse mindre - det hjelper :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. Tipsa noteres. Hurra for en grunn å få nye strikkepinner :)

      Slett
  2. Super fantastyczny ! pozdrawiam !

    SvarSlett