06 mars 2014

Aldri lei marius...

Jeg blir aldri lei marius tror jeg! Noen ganger blir jeg kanskje litt lei mariusmønsteret, men det er bare der det er ensfarget. :) Mønsteret går jo så greit å strikke. Ingen lange strekker mellom fargeskifte, og da går det så fort. 
Det har igjen blitt noen mariuser i ulike former. Først blei det en pute til mamma igjen. Denne gangen som morsdagsgave. Puta på bildet er den ho fikk i julegave, men morsdagsgave-puta blei helt lik.
Før jul fikk jeg spørsmål om å strikke en original mariusgenser. Pga julegavene jeg skulle få unna først måtte denne vente til utpå nyåret. Nå er den ferdig. Og mottaker blei fornøyd. :) Siden jeg ikke monterer med symaskin er mønsteret strikket frem og tilbake i framstykke og bakstykke. Det tok noe lenger tid, men resultatet blei bra syns jeg. (Om jeg kan si det om mitt eget arbeid uten å virke selvgod)

Matchende strømper til mariusgenseren ble neste i rekken av marius. Der har jeg prøvd ut en annen variant av forsterket hel. Den varianten likte jeg mye bedre enn den andre jeg har testet ut på andre sokker.
Jeg trodde egentlig at siste marius i rekka for denne gang skulle være ei pute til. Men den gang ei. 2 mariusluer sneik seg inn. Jeg har brukt oppskrifta jeg fant i mariusboka. Den lua som er mørk blå, lite felt med rødt før det er hvit stjerne på blå bunn. Størelse "herre". Nei, jeg kan ikke gå å se etter sidetallet i mariusboka lissom... :)
Slik sitter lua på hodet. Den blir vell litt mindre baggy på en mann.  Jeg trodde ikke lua var så baggy, for det kom overhode ikke fram på bildet av lua i boka. Men men. Luene gjør nok nytte for seg likevell. :)
Puta blei ferdig den også. Den ser noe sprengt ut, men puta synker jo sammen etterhvert. :) Jeg ønsker meg en mariuspute selv, men denne puta skal være en gave den også. Jeg får vell en pute jeg også etterhvert. Det er bare litt annet som må strikkes først. :)

7 kommentarer:

  1. Her var det mye flott i Mariusmønster! Likte spesielt godt den første puten, genseren og sokkene til :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det. Dem tinga jeg liker best også. :)

      Slett
  2. Jeg er enig, bli aldri lei av marius :-)

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  5. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett