18 mai 2014

Andebu- genseren

Da var Andebu- genseren endelig ferdig! Så nå kan ordførern i Andebu kle seg i Andebu- genser når han måtte føle for det.  :) Genseren er strikka av meg og montert av mamma. Jeg ville nemlig ikke prøve meg på symaskinmontering på en så tidkrevende genser. :) 
Genseren er en gave til onkel fra en kamerat som har vært der i alle de 50 åra de begge har lagt bak seg til nå. Og det var jeg som fikk det ærefulle oppdraget å strikke den. Takk for tilliten. :) Jeg har plundra mye siden jeg ikke stemmer overens med strikkefastheta på rauma sitt finnullgarn. Jeg har strikka trønderbumad til snuppa i det garnet før, og den endte opp helt på viddene når jeg fulgte pinnetykkelse som i oppskrifta. Alle andre garntyper jeg har brukt treffer jeg rett på strikkefastheta, men ikke dette garnet. Så jeg var klar over at jeg måtte prøve meg litt fram på denne genseren. 
Jeg syns genseren gjorde seg veldig mye bedre på onkel enn når man bare ser genseren. Men han var så kjapp med prøvinga av genseren i varmen på 17-mai at no bildebevis på det rakk jeg ikke å knipse. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar