04 mai 2014

Jippi!!

Endelig er jeg ferdig med et plagg igjen!! Det tar jo litt tid med den Andebu-genseren, og utevær hjelper jo ikke til. Det er jo ikke en stor herregenser jeg tar med ut av strikketøy når ungane leker på lekeplassen. Da er det noe mindre strikk som tas fram. 


Men som sagt, jeg har endelig blitt ferdig med et plagg. En bunadsvest til lillemann. Inspirert fra jentevesten til trønderbunaden. Det skal egentlig være blomster og ikke stjerner. Blomster syns jeg blei litt jentete. Men nå har i hvertfall minsten også fått en bunad med inspirasjon fra farsiden. :) Storesøster hadde TRØNDERBUNAD(link) da ho var på samme alder som minstemann er nå. 


Men vi får se på 17- mai om vesten blir bunadsvest eller vest til penbukse. Bunadsbuksa fra ifjor (vestfoldbunad) var nemlig litt stram i leggen. Jeg har løsnet strikken som er der, men kjekken sjøl er ikke alltid like villig til å prøve klær. Så hvordan bukse det blir på 17-mai vil tiden vise. :) 
Jeg hadde sikkert rekki å strikke ei ny bunadsbukse, men det er som nevnt andre ting som må bli ferdig snart. Så bunadsbukse får bli til neste 17-mai. Har jeg flaks passer vesten da også. :)

Garn som er brukt er baby panda fra rauma på pinne nr 2.5.

2 kommentarer: