27 juni 2014

Symaskin

Jeg har jo fått meg symaskin i 30 års gave. En enkel symaskin som forhåpentligvis funker for montering av gensere og veldig enkel søm. Hvertfall har den funka fint fram til nå. :) Vi har ikke vært uvenner ennå heller. :)
For å bli litt mer kjent med symaskinen tenkte jeg sy no enkle greier til ungane + jeg måtte sy på DENNE TØYBITEN(link) på en t-skjorte som kommende brud skulle gå med. Så da snuppa skulle på lekebesøk ba jeg mannen finne på noe med minstemann så jeg fikk sy for meg selv. Da slapp jeg å bli forstyrret av dem når jeg tenkte prøve ut symaskina litt. Og samtidig se om noe av skolelærdommen fremdeles var å leite fram fra hukommelsen.
Kvelden før symaskin-daten kløpte jeg til disse bitene som jeg tenkte skulle bli veske til snuppa og en liten pose med snøring til lillemann. Jeg kan jo ikke bare sy noe til den ene a dem. Stoffrestene hadde jeg etter bokbinding. Prinsessene brukte jeg til et fotoalbum. Det brune stoffet er fra skoletiden på bokbinderlinja da vi lærte å bruke stoff til å kle bøker med. Og det blå stoffet med stjerner på er siste rest fra DALE-KJOLENE(link)

Resultatet blei dette. En liten feil slo inn på den rosa veska. Veska skulle egentlig ikke bli skråsydd i hjørnene, men ha en bunn å stå på. Hehe. Det kom til meg etter jeg hadde kløpt vekk ene hjørne at sømmen skulle gått tvers over kantsømmene. Men men. Man kan ikke huske alt til rett tid. :)
Minstemann putta viktige ting i posen sin.
Og her kikker de på skattene minsten har putta i posen sin. Begge 2 var fornøyde med veskene sine. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar