15 juni 2014

Utdrikkingslag

Jeg har fått den gleden å være forlover. :)
Og da må man jo finne på litt morsomt. Jeg hadde tenkt å kjøpe sånn bånd som går over skuldra hvor det står "bride to bee", men det var selvfølgelig utsolgt da jeg skulle handle inn det. Så da var det å finne på noe annet. 
En hvit t-skjorte, litt stoffrester fra DALE-KJOLEN(link), tusj og symaskin blei løsningen.

Jeg er "kjent" for min litt tørre humor og ordspill, så derfor er det "bride 2 bee/bie"

Jeg har også pga dette udrikkingslaget hekla noe jeg aldri trudde jeg skulle komme til å hekle noen gang. Nemlig en hel bikini! Bruden trenger jo noe å pønte seg med for sin mann på ferie.... Farge og utseende er jo ikke så vesentlig i denne settinga. Så jeg fant fram posen med bomullsgarn og så hva jeg fant. Hehe  :) På overdelen brukte jeg DENNE OPPSKRIFTA(link) fra drops design. Bikinioverdelen i seg selv er jo fin, men det var det med hull her og der, og hvor mye støtte og løft det gir til puppene da. Hvertfall for min del. Bikinitrusa blei hekla på frihånd.

Grunnen til at jeg hekla bikinien var at jeg trang en gave til bruden til en pakkelek. En pakke som har lag på lag med innpakkingspapir. På hvert lag med papir står det tekst om "hvem" som skal pakke opp neste lag. -Som for eksempel: ho med de kuleste skoa. Personen som pakka fram den teksten velger hvem ho syns har kuleste sko og sender pakka videre. Pakka sendes rundt til gjestene ut i fra teksten på papiret før den ender opp hos bruden til slutt. Og de som får pakken til seg må også ta seg en "styrketår". Som i vårt tilfelle var en geleshot. Og de som ikke drakk alkohol valgte selv hvem som måtte ta geleshoten for dem. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar