27 juli 2014

Mariustunika.

God sommer til folket der ute!! 
Håper dere er ute og nyter sol og varme!!
Her går det sakte med strikketøyet i varmen. Noe blir gjort. Men det frister mer med strand og bading når været er så bra. :)

Tidlig på sommeren lagde jeg en mariustunika. Den er strikka etter oppskrifta i mariusboka, men på pinne 3 og med bomullsgarn. Jeg har jo tatt fram posen med bomullsgarn og prøver å minske litt der. Også er det en liten forandring på siste mønsterbord. Det er nemlig ikke samme lillafarge i mønsteret som på det ensfarga, så da ville jeg ha en annen overgang til ensfarget enn det sto i boka. Jeg trudde nemlig jeg hadde litt snaut med lillagarn. Men det viste seg at det hadde jeg ikke, så jeg kunne ha brukt samme lillagarn hele veien. 
Snuppa er prøvedukke for tunikaen, for etter en vask og tørk blei den pakket inn og gitt bort i bursdagsgave. Men snuppa ville også ha lilla tunika. Så da var det å finne fram mer lilla bomullsgarn og begynne på nytt. Men da i flere nyanser. rett og slett bruke opp restene. :)
 













Jeg var kommi et godt stykke på vei med det ensfarga da jeg dro på ferie. Og hadde planer om å strikke ferdig tunikaen på ferie. Hyttetur og noen dager hos svigers. Jeg trodde det ville holde med 2 ulike lillafarger. Men det holdt bare til litt opp på stroppene. Så jeg måtte vente til vi kom hjem igjen og kunne legge til en tredje lillanyanse før tunikaen blei ferdig. Snuppa har valgt knapper selv. Kanskje ikke overraskende så er det Hello Kitty. Og ho var veldig fornøyd når ho kunne ta på seg ny tunika idag. :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar