04 juli 2014

Restegarngenser

Jeg driver å minsker litt på restegarnet mitt. Jeg har rester etter egen strikking + at jeg får litt garn av mamma noen ganger. - Nøster som blei til overs etter hennes sluttførte strikkeprodukter. Et nøste av en type garn, en rest av samme garn, men annen farge osv. Snille mamman min som tenker på ungen sin. :) Så i bunn av posen med bomullsgarn hadde det samlet seg en del bomullsport.
Det resulterte i en restegarngenser til "kjekken". Og jeg syns det passa med ugle til minsten, eller hoo-hoo som han sier, siden han er veldig glad i en uglebamse han vant på tivoli.
Siden jeg har brukt bomullsgarn har jeg satt i 2 knapper bak. Delte arbeidet i ene raglanfellinga da jeg felte for hals for å være sikker på at halsen ikke skulle bli trang.
Og noe flaks skal man ha når man strikker. Jeg hadde nemlig ikke nok garn til å fullføre første rad med ugler. Så jeg måtte kjøpe et nøste til med brunt. Og det nøste hadde 20 cm igjen da ugleraden øverst var ferdig. Det kunne ikka passa mer akkurat med garn der. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar