16 august 2014

Restegarn

Denne sommeren har jeg holdt på med å tynne ut litt i rekkene av bomullsgarnrester. Og de siste tilskudda i restegarnstrikk er 1 genser til hver av ungane. Det er ymse garn av 100% bomull og blandingsgarn med mindre prosent bomull. Garn som petunia, mandarin, tuva, bomullsport, drops <3 you og noen flere jeg ikke husker i farta.
 












Jeg har brukt genseren "Pål" i boka "barnestrikk" av Tove Fevang som utgangspunkt. På genseren til minsten gjorde jeg som i boka og strikka hver del for seg og sydde genseren sammen etterhvert. Det er bare vrangborden som er strikka rundt på minsten sin genser.
På den måten blei trådfestinga gjort i etapper etterhvert som hver del blei ferdig, og jeg brukte trådene til å sy sammen genseren med.
Men på snuppa sin genser strikka jeg rundt og rundt. Det var bare på siste del av raglandfellinga jeg strikka frem og tilbake for å lage en splitt bak. Så på den genseren endte jeg opp med all festing av tråder helt til slutt. Det tok sin tid for å si det sånn.... Men jeg blei til slutt ferdig der også etterhvert. :)

Om ikke genserene i seg selv er så spennende for ungane så har hvertfall knappene gjort susen. De var veldig fornøyd med monster-knapper og ponny-knapper. :)



Jeg har sydd inn strikk nederst på vrangborden på alle ermene. Bomull blir jo litt "slapp i fisken" sånn at vrangborden strekker seg ut. Og det må jo være irriterende når ermene sklir ned på hendene hele tiden. :)

2 kommentarer: