17 september 2014

Bloomsbury variant

Det utrolige har skjedd. Det har kommet en genser av pinnen som faktisk er til meg. Men jeg veit ikke helt hvor fornøyd jeg er. Det er en bloomsbury-genser, men med acne-genser feeling. For det er tynt garn på litt tykkere pinner. Mønsteret til bloomsbury-genser kan kjøpes på ravelry.
Sånn med en gang sitter genseren mer inntill kroppen, med litt løse ermer. Men etter litt bruk så eser den ut og blir en kosegenser. Så tiden vil vise hvor glad jeg blir i genseren. En vask kan jo også forandre genseren en del. For det står håndvask på magebeltet, men genseren blir vasket i maskin her i huset på skånsomt program.
Garnet jeg har brukt er noe jeg har fått for flere år siden. På magebeltet til nøstene står det "Bella" Marks Focus. Inneholder viskose, akryl og polyester. Ikke helt min favoritt blanding, men jeg fikk i hvertfall minska litt på garnlageret. :)

2 kommentarer: