30 september 2014

Hekla pute.

Jeg har hatt lyst på hjemmelaga pute helt siden jeg strikket mariuspute til mamma. Mariuspute kan blant annet sees i DETTE INNLEGGET(link) Fram til nå har det bare blitt puter til "alle" andre og ingen til meg.
Innimellom alle strikkeprosjekter kjente jeg at jeg følte for å hekle litt. Og inne hos bekkibjarnoll hadde jeg sett DENNE BOBLEPUTA(link) som også har oppskrift. Men jeg tenkte å bruke tykkere garn. For til bursdagen min fikk jeg en garnkake av ei god venninne. Og i den kaka var det blant annet 4 nøster grå interiørgarn fra trysilgarn.  
Så jeg brukte heklenål 8 og la opp 33 lm og heklet 32 fm tilbake. Det blei stort nok til 40x40 cm pute. Eller det er 2 tynne slike puter inni denne puta her. Det er bedre med 1 tykk pute en 2 tynne slintrer. :) De 4 nøstene jeg hadde med interiørgarn var ikke nok, så jeg måtte fylle på med 3 røde nøster. Grå var det tomt for siden garnet er utgått.

2 kommentarer:

  1. den ble jo riktig tøff den. Har aldri prøvd så tykk heklekrok. lekkert ble det
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. Det går veldig greit å hekle med tykk krok. :)

      Slett