10 september 2014

Tegnemappe.

Idag har ungane fått lov til å hjelpe til litt. Jeg har lenge tenkt at jeg må få meg mapper å ha tegningene til ungane i. Det er jo koselig å ta vare på noen av alle de tegningene dem lager. Men jeg har alltid glømt å kjøpe mapper i A3 når jeg først har vært i en butikk det selges. For til nå har jeg bare hatt tegningene i A4 perm. Men ungane lager jo også tegninger/maler i større format, og med blant annet en tykk maling som vil sprekke om jeg prøver å brette papiret.





Så igår tok jeg saken i egne hender og lagde tilsvarende tegnemappe som vi lagde på tegning, form og farge. 
Målte opp, tegnet streker og skjærte vekk overflødig papp og lagde et lite knekkesnitt der pappen skal brettes.

 
Så kunne ungane ta penselen fatt idag. Men først malte vi under foten så de fikk fotavtrykk på framsiden av tegnemappa si.




Og etter maling hadde tørka så teipet jeg over alle kantene som brettes og festet i strikk. Så nå kan ungane fortsette å tegne. Også i format opp til A3. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar