13 september 2014

Til en liten gutt

Ei venninne ventet en gutt mot slutten av august. Så i løpet av sommeren blei dette ullsettet ferdig. Men jeg måtte jo vente til babyen bestemte seg for å komme ut og jeg hadde fått hilst på han før dette kunne vises. :)

Jeg har brukt sandnesgarn sin "traktorvariant av marius" som utgangspunkt, men med babyull og pinne 2,5. Jeg har sammenlikna traktorvarianten opp mot marius rundfelling i lanett. Så for å få samme antall omganger på denne varianten på rundfellingsdelen som på marius rundfelling i lanett har jeg sløyfa enkelte border.  
(Den formuleringa der var ikke god føler jeg.)
Uansett så har det blitt en genser med matchende bukse. :)

4 kommentarer:

  1. Så flott sett! Heldig den lille gutten som får så fine strikkaklær :)

    SvarSlett
  2. Kjempefint - det blir en fin gave for både mamman og lillegutt :)

    SvarSlett
  3. Takk. Ja det virket til at foreldrene blei fornøyde. :)

    SvarSlett