10 oktober 2014

Dorull-Ugler

 Da har ungane og jeg laga litt nytt sammen. Denne gangen blei det dorull-ugler. Jeg så bilde innpå facebook. -Ei på vennelista som delte bilde av hva unger hadde laga i en barnehage. Og de uglene syns jeg var litt søte. Og ikke minst veldig enkle for ungane å lage.
Så vi bretta ned toppen litt. Lima på 2 muffinsformer. En muffinsform som fjær på magen og en som vinger bak.

De uglene jeg så avbildet var muligens bare fargelagt med tusj eller farger. Men vi tok penselen fatt og mala uglene våre.
Så klipte jeg ut små rundinger av kartong som øynene blei lima fast på. Øyepartiet fikk også fargepynt, men med penner.
Vi lima også på nebb av farget papir. Minstemann var fort ferdig med både øyne og nebb, og gikk videre med tegneboka si.
Der har vi uglefamilien vår. På 2 av uglene brukte jeg muffinsformer med ballonger på. Da var det allerede litt farge på vinger og mage før malinga kom på. De formene var også litt større en dem ensfarga hvite muffinsformene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar