11 november 2014

Farsdag

Det var jo farsdag om søndagen. I den annledning har jeg strikket på en vest til mannen min. Jeg rakk å bli ferdig også så ungane kunne gi vesten som gave til pappan sin.
Det beste av alt er at jeg har strikka på den rett foran nesa hans. Jeg har bare ikke sakt hva det var jeg strikka på. (Og han har heller ikke spørt. Isåfall måtte jeg jo bare ha jugd litt) For å dobbelsjekke lengda på ryggen passa jeg på å tullemåle han når ungane lekte med målebåndet og ville måle litt av hvert. Overvidda målte jeg på en annen genser bare. :)
Vesten falt i smak og er allerde tatt i bruk. :) 
Garnet jeg har brukt er drops cotton merino på pinne 3,5 og 4. Jeg gikk ut i fra maskeantall og fellinger som til mariusvesten. Jeg bare regna ut hvem maskeantall i oppskrifta som passet best ut ifra antall masker pr 10 cm jeg fikk med cotton merino garnet. Men å strikke mariusborden med vrangmasker blei ikke helt heldig. Mønsteret krøyp for mye sammen. Så da blei det rutemønster i stede med glattstrikk og perlestrikk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar