24 november 2014

Hemmelig, hemmelig...

Det går jo mot juletider, og noen gaver lages jo. Ting skal holdes hemmelig helt fram til plagget har møtt sin eier. Men her i huset er det også en hel haug som har bursdag den siste tia før jul. Hvertfall føles det som en hel haug av folk! 

Så det er ikke bare julegaver som blir holdt hemmelig, men noen bursdag-gaver også. Men nå er bursdag-gaver overlevert og kan avsløres. :)
En løpende hund genser har kommet av pinnen. Den er det svigermor som har fått i gave. Den er strikket i PT5 sport. Jeg håper den faller i smak.

Bloomsbury-genser i pickles sitt summer wool-garn har det også blitt. Denne til en tantejente. Jeg håper ho vil like den. Og at den passer. Den er strikket i minste voksenstørelse men med pinne 5,5mm. Fargen er lyserosa, så bildet til venstre av framsiden er mest rett fargemessig.
Så har jeg hekla tubeskjerf, eller snurreskjerf som jeg kaller det siden man snurrer det rundt hodet. Jeg kikket på youtube for å finne inspirasjon. Og endte opp med å hekle frem og tilbake med vifter av 4 staver som har lm mellom hver stav i "viften". Hver vifte hekles midt i viften fra forrige omgang. Jeg hekla også vifter på hver langside etter tubeskjerfet var heklet sammen i enden. Her brukte jeg drops sitt alpaca mix garn.
Sist i rekka er enda et tubeskjerf. Strikket i sandnes garn sitt alpakka ull.