25 januar 2015

Småstrikk

Januar føler jeg er tia for små prosjekter. Så det har blitt ei lue og 2 par votter.
"Tuppemor" fikk seg boblelue i merino extra fine garnet. Og siden det garnet har lett for å vokse når garnet blir vått så har jeg strikka inn et tynt strikk i vrangborden. For ei lue blir jo fort litt fuktig ute i snøen. Da håper jeg at vrangborden holder seg mer sammen når det er strikk der.  Snuppa trur også det er sånn lue dronning Elsa fra "frost" ville brukt om ho hadde brukt lue. Det er jo tross alt fargene til dronning Elsa.... :)
Begge ungane har fått vært sitt par med minions votter. Eller minimoi som vi sier om de figurene. Ungane fikk nemlig helt dilla på grusomme meg 2 filmen på nyåret. De skulle helst ha sett filmen hver dag... Ungane trang noen nye tynne ullvotter og jeg hadde både blå og gult garn liggende. Så da blei det minions. Men selvfølgelig har det vært for kaldt til å bruke vottene etter de blei ferdig. Det er bare minstemann som har fått gjort vottene sine skitne ute alt.

(Blåfargen er ikke så intens i virkeligheten som på bildet.)

2 kommentarer:

  1. kjempefine votter, men hvor kan jeg finne oppskriften

    SvarSlett
  2. Jeg gikk ut ifra disse vottene. Men med kile til tommel. Og det største paret her strikka jeg litt lenger enn de største vottene jeg linker til. http://strikkelilla.blogspot.no/2013/04/tynne-ullvotter.html?m=0 jeg strikka kile til tommel på samme måte som gjøres på disse vantene fra drops. Med kast på hver side av nest siste eller andre maske på omgangen. Men jeg tilpassa hvor ofte jeg øka ut i fra omgangene jeg skulle ha flør jeg satte maskene på tråd og la opp 3 nye masker. http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=104&d_id=5&lang=no

    SvarSlett