08 februar 2015

Morsdag.....og litt strikking

Gratulerer med morsdagen til alle mammaer der ute!! 
Her i huset har vi "feiret" dagen med aking og baking. Snuppa syns det burde være morsdag stadig vekk sånn at vi kan bake oftere....
Bakinga vår er ikke så avansert da. Men rullekake med sjokoladefyll er en sikker vinner her i huset!! Og boller med sjokolade inni skal bakes til helga igjen. Vår variant av fastelavensboller. Så snuppa blir nok fornøyd neste helg også. Baking 2 helger på rad!! :)


Og siden det er morsdag kan jeg jo vise fram min nye lue. Lua er strikka etter inspirasjon fra konglelua, eller lille kongle som barnelua kalles. Luene som "strikkekista" har oppskrifta på. Jeg har bare strikka etter bilder. Så fellinga i toppen er på fri fantasi. Men jeg blei fornøyd og kunne da droppe dusk. :) Jeg skulle bare tatt og bytta strikkepinne litt før. Det lugga nemlig litt, og strikkinga blei ikke jevn og fin. Men jeg trodde det var garnet siden pinnen aldri har lugga i strikketøyet før. Men så var det tydeligvis den strikkepinnen sammen med alpaca garnet som ikke var no god kombinasjon. Siden lua er til meg gadd jeg ikke rekke opp igjen.

Og når vi er inne på "mamma'er", så har mamma spørt om jeg får til å strikke pulsvarmere/pulsvanter. Ikke til mamma, men for mamma. Så da tok jeg siste rest av alpaca garnet og lagde disse. Og noe flaks skal man ha, for det var ikke mange meterene igjen av det brune garnet da jeg var ferdig. :) Jeg har gått ut ifra denne OPPSKRIFTA FRA GARNSTUDIO(link)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar