07 juni 2015

Enda mer Hello Kitty

Jeg trodde egentlig snuppa mi var litt ferdig med Hello Kitty. Men den gang ei.  Jeg fant nemlig fram ulike oppskrifter og hefter ho kunne kikke i for å se om ho fant noe ho ønska seg. Og ene tingen ho peka seg ut var DENNE HELLO KITTY KJOLEN(link) som jeg strikket til ho for 3 år siden. Og den kunne jeg jo prøve å lage igjen. Denne gangen blei det mer tunika enn kjole. 


Jeg tenkte jeg kunne prøve å bruke opp litt rester av cotton merino garnet og lerke fra dalegarn. Men den rosa bunnfargen kjøpte jeg på garnsalget drops hadde nå i mai.

Jeg har stort sett gjort som forrige gang jeg hekla og strikka sånn kjole. Jeg har bare noen flere masker og forlenget den. + At denne gangen hekla jeg en type crocodile stitch på nedekanten. En type variant siden jeg måtte hekle litt opp ned/bak fram. Jeg hekla nemlig nedekanten til slutt, og crocodile stitch hekles jo så laga legger seg oppå hverandre. Denne gangen her lagde jeg også et kort erme før rundfellinga. Den også med crocodile stitch. Men på ermene starta jeg med de krokodille maskene og hekla meg oppover ermet. 
 
Så strikket jeg vanlig daisy strikk frem og tilbake. Ikke rundt og rundt som jeg også trur burde gå bra. Jeg var nemlig usikker på om tunikaen ville bli for stram i halsen så den ikke ville gå over hodet. Da er det kjekt å kunne ha en splitt for knapper litt nedover ryggen. Den forrige kjolen blei nemlig for stram i hodet, selv om jeg felte løst. Jeg prøvde til og med å rette opp litt. Men til liten nytte, kjolen måtte legges vekk pga den var trang å få over hodet, og ikke pga den var for kort. 
Denne gangen hadde jeg det i bakhodet. Men det eneste jeg trang av knapper var en knapp i halskanten bare.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar