30 juli 2015

Fana-babysett

 Minner om "GI BORT" INNE PÅ FACE(link) Den går ut august 

 --------------------------------------------------------------------------------

Det er jo ikke bare marius-mønsteret som er fint. Fana-mønsteret er også veldig fint. Og det kan jo også helt fint strikkes med rundfelling. 
Jakka skulle egentlig blitt en genser. Men etter nedre del av bolen var strikka syns jeg den blei altfor vid. Så da blei det jakke i stede.  Settet er strikket etter mål til størelse 1 år.
(Jakka blei dampet etter bildet blei tatt)
Jeg kikket i garnlageret etter garn, og flaks for meg hadde jeg noen nøster dale babyull som endelig kunne bli brukt. Og at på til i grønnfargen mamman til babyen liker. Men jeg var redd for at det ikke skulle være nok garn til genser/jakke i bare grønn og grå, så derfor la jeg inn en mørkere grå, lilla og melert garn (sistnevnte trysil babygarn). Mitt garnforbruk stemte over hode ikke det som sto oppført på en vanlig fanajakke( i dale babyull). For med bare litt mer garn holdt det til bukse og lue også!!! 

Jeg veit ikke om det finnes noe oppskrift av fanajakke til baby med rundfelling. Jeg har gått ut i fra fellemåten på en tunika i et hefte fra Dale-garn. Men jeg har forandret litt. Antall omganger etter bol og ermer er satt sammen er ganske likt som om det skulle vært strikket en marius rundfelling i størelse 1 år med lanett.

2 kommentarer:

  1. Kjempefin fanasett... jeg selv fikk lyst å strikke fana genser ☺

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. Jeg vurderte også fana da jeg strikka jakke til meg selv men passa ikke med garnet jeg hadde liggende og ville bruke opp

      Slett