26 juli 2015

Sommertopp

 Minner om "GIVE AWAY" INNE PÅ FACE(link)
  -------------------------------------------------------------------
Snuppa har fått seg en ny sommertopp i sommer. Og heldigvis for ho blei den ferdig litt tidligere i sommer, så ho har faktisk fått brukt den. Og ikke minst fått på flekker jeg ikke får av i vask. 
Heldigvis har jeg brukt ulike typer rent bomullsgarn på denne, så jeg kan prøve med flekkfjerning og høyere temperatur for å få vekk flekkene. Men været her for øyeblikket tilsier at vi ikke får brukt denne toppen de nærmeste dagene, så ingen hast med det.
Jeg har brukt oppskrifta til "klompeLompe", men med bomullsgarn. Litt ut-tynning i restene igjen. Maskeantall til størelse 4 år og lengdene til 6 år, om jeg mins rett.  
Jeg prøvde først på den spiralstrikkinga som jeg kom over på nett siden jeg brukte 4 ulike hvit-toner i starten. Den teknikken der man slippe det hakket som blir ved omgangskifte. Men med bomullsgarn som første forsøk på den teknikken blei det et tydelig merke hvor jeg bytta tråd. Så det blei gamle måten ved å bytte "farge" ved hver omgangskifte. Og litt flaks skal man ha, jeg hadde akkurat nok ulike nyanser hvitt bomullsgarn. Hadde jeg ikke lagt inn litt sølv hadde det blitt for lite. :) 
Og ja, jeg gjorde en liten feil i mønsteret helt mot toppen der.

Ha en fortsatt fin (strikke)sommer videre!!

2 kommentarer: