19 februar 2016

votter...-igjen

2016 har blitt veldig "vottete" Det har blitt en del votter som har kommet av pinner og kroker i år. Og nå har enda noen flere kommet til. Jeg fikk nemlig forespørsel om jeg kunne strikke et par votter ut ifra et bilde jeg har lagt ut her og på strikkeLilla på facebook. Jeg måtte justere maskeantall og tolke mine notater og teste ut med ulike garntyper.
 

Først testet jeg ut med alfa garnet fra sandnesgarn. Jeg hadde noen nøster i grått liggende. På det første paret blei ene votten alt for løs, så etter vask rekte jeg de opp og strikket dem på nytt fra vrangborden og opp. Vottene blei da noe rare og har litt for løs vrangbord, så vottene har derfor endt opp hos meg. :) 
Det er de hvite vottene som er sendt avsted, og dem blei jeg fornøyd med. 
Det gråe votteparet til høyre er også godkjent og kan få ny eier.
Jeg testet jo ut litt forskjellige garn. Ikke bare alfa garnet. Fritidsgarnet syns jeg ikke blei bra. Det blei for luftige masker, så det blei fort rekt opp og lagt tilbake i garnlageret. Men dobbel tråd smart funket bra. Så 2 par blei det med det. Jeg hadde egentlig planer om å beholde en av disse votteparene, men det er en grense for hvor mange vottepar jeg trenger. Så disse er også tilgjengelige om noen ønsker dem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar