03 mai 2016

Kaptein Sabeltann er en farlig mann....

Kaptein Sabeltann er en farlig mann. Nå kan han lukte gull derfor ror vi inn mot land....

Jepp. her går det mye i SELVESTE Kaptein Sabeltann for tiden. De som har vært borti selveste kaptein Sabeltann kjenner igjen den... SELVESTE!!! Hehe 



Jeg hadde tenkt å lage en sjørøver/pirat inspirert jakke til minsten. Med type hai, skattekiste, hodeskalle, x for skatten ol. Kikke litt hva jeg fant av rutemønster.  Jeg kikka etter hva rutemønster som var å oppdrive i dale garn sitt kaptein Sabeltann hefte. Det hefte fikk også minsten sett i, og der så han kaptein Sabeltann genseren. Og den ville han ha. Da kunne jeg blåse i hele jakka og bare strikke den genseren. Det gjorde jo jobben enklere enn å strikke uten oppskrift.  

Minsten ville ha på genseren så fort den var ferdig. Så ingen damping eller tur i vaskemaskinen før det første bildet blei tatt. Heller ikke gullringene som skal syes fast var kommet på.

Jeg har brukt av det garnet jeg har liggende. Denne gangen svart og blå garn i cotton merino fra drops. Hvitt og gull i merino extra fine, også fra drops. For å få mønster opp hele ermene måtte jeg legge inn blå striper for å spare litt på det svarte garnet. Heldigvis holdt det akkurat til begge ermene ved å gjøre det på den måten. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar