25 mai 2016

Type minniekjole

Snuppa kom og spurte om ikke jeg kunne lage en Minniemuskjole til ho. Ho har nemlig en Minniemus- bamse hvor Minnie har på seg en rosa kjole med hvite prikker. Jeg sa vi kunne gjøre et forsøk. Rosa garn fra drops <3 you 7 hadde jeg liggende. 

Jeg tenkte i de baner av DALEKJOLEN(link) som jeg heklet for noen år siden. Men snuppa ville ikke ha heklet overdel. Eller sånn overdel med hull som ho definerte det som. Så det måtte strikkes. Ho godkjente flette nederst på overdelen. Så etter x antall opprekkinger før jeg blei fornøyd med fletta var overdelen ferdig. 
 
Da måtte vi finne stoff som passet til.
Vi fant ikke rosa stoff med store hvite prikker på da vi var i stoffbutikken ( Stoffbutikk høres ikke bra ut å si. hehe) Dette var de største prikken vi fant på rosa stoff. At prikkene står på rad er jo bare en fordel for meg som ikke er en racer med stoff og symaskin. :)

 
 

Jeg hadde egentlig planer om tyll innafor prikkestoffet, for å få skjørtet til å stå mer ut. Men så slo det meg at det muligens kunne komme til å klø. Så droppa det. Da strikka jeg heller kant som jeg festet nederst på skjørtet. 

Kjolen blei ikke helt som jeg hadde sett for meg, men Snuppa er fornøyd med Minniekjole. Ho hoppa rundt her i kjolen da ho kunne prøve den på. :) Uansett om den ikke blei så "Minnie-mus" som jeg hadde tenkt, så har Snuppa hvertfall fått seg en ny sommerkjole. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar