14 august 2016

baby-marius

Det er så gøy å strikke til babyer. Så i ventetiden til kusina mi skulle bli mamma har jeg strikket litt babyting. 
Men greia er jo at det er lurt å vente til babyen er ute før man legger ut hva som er blitt strikket til babyen. 



Og nå har babyen endelig kommet til verden. :) 

Mamman visste det var mariusmønster, for ho elsker det mønsteret. Men hva det er som har mariusmønster kunne jo være en overraskelse til babyen var ute og gaven åpnet. 

Mariusbody hadde jeg aldri strikket før, så prøvde meg på størrelse 6 mnd der. Og for å bruke opp restene blei det en mariuslue i størrelse 0-3 mnd.


Det som ga meg hodebry var dette babyteppe. Selve strikkinga var jo ikke noe problem. Jeg strikket det breiere og lengre enn oppskrifta sa, og med mønster oppe og nede. Men det var dette föret som skulle dekke baksiden. Der var det dårlig samarbeid mellom teppet, flanellföret og meg. Etter en iherdig "kamp" kom det på. Men dette er første og eneste mariusteppe som er föret som blir strikket og föret av meg. Hehe :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar